Day after day it reappears...

Yo!

Jag har blivit en drönare. En opersonifierad arbetsmyra utan starkare personlighet.

En typisk dag:      Vakna tidigt som fan, då inte ens kattjäveln har vaknat, kanske vid 5. Därefter inser jag den bittra sanningen att klockan är just strax över fem, och jag börjar jobba om 55 minuter. Jag inser också att jag, precis som kvällen innan, och alla dagar som gått under de senaste veckorna, gått och lagt mig på tok för sent. varför jag gör det vet jag inte. Jag älskar att sova, dock hatar jag att gå och lägga mig, och ännu mer hatar jag att vakna av att jag har sovit hela dagen.

Efter det underbart trötta uppvaknandet inser jag att jag är också för trött för att gå upp, lägger mig däför igen för att somna om, men inser att jag kommer få resa mig minst 3 gånger till för att stänga av de resterande larmen som jag också har ställt, för att jag inte ska försova mig, vilket man lätt gör när man inte går och lägger sig i tid och dessutom sover som en stock då man väl sover.

När klockan närmar sig 20 över inser jag plötsligt att jag luktar svett, och inte har duschat på 3 dagar, och skyndar mig därför som ett svin upp, och in i duschen. väl där inser jag att om jag duschar och tar min morgonbajs inte kommer hinna äta frukost om jag ska komma i tid till jobbet. Därefter hoppar jag in i duschen, hoppar ut, bajsar min bajs, dricker ett glas vatten,  borstar mina vita gaddar, sätter mig i bilen, gäspar, lägger i ettan och åker till jobbet.

Väl på jobbet inser jag att det kommer bli en skitdag, för jag har inte ätit frukost, men jag tröstar mig med att jag luktar i alla fall gott, dock ser knoppen ut som ett fågelbo som vanligt.

Hela dagen går jag och är lika trevlig som vanligt i butiken, hälsar på mina trevliga kunder, sliter mitt slit och utan att fundera fiser lite då och då. sen går jag ut på lagret, gäspar och svär en stund över hur tråkigt mitt liv är.

När klockan når lämpligt klockslag, inser jag att det är dags att traska hemmåt, men då bror min har lånat bilen, orkar jag inte åka hem, och går däför till en god vän. väl där tillbringar jag min största del av tiden på plats till att stirra in i en glasad fyrkantig yta. gärna en datorskärm eller en tv.

framåt sentimmarna börjar tankarna rulla, och jag önskar lika mycket varje kväll att jag hade mod och stake nog att verkligen göra något jag vill göra, åka någonstans jag vill åka eller bara göra något chokerande.

Då sentimmarna börjar lida mot natt, ringer jag brow, han kommer i röda faran, hämtar upp mig, jag åker hem till det fina hus där jag bor, säger hej till mor och far, som åter igen pikar mig och undrar om jag verkligen bor i det stora vita huset som är mitt hem. jag går och sätter mig i soffan, tar en macka och får därefter 10 pikar av mina syskon som undrar om jag verkligen ska äta den där mackan, för: "du vet hur tjock du är"... juste, jag väger nu 95 kg. kan tyckas tjockt, det är det förmodligen också.

Efter att mina syskon gått och lagt mig, får jga äntligen den stund för mig själv jag har väntat på hela dagen, tankarna börjar rulla igen, och jag vill göra det jag verkligen vill göra igen, i alla fall skriva ner dom. jag går upp för att sätta på datorn. då skriker mor och far, "STÄNG AV! VI SKA SOVA" vilket jag gör, går ner och sätter på 6:an, ser scrubs, går på toa, ser scrubs igen, och byter kanal.

Då det nu är skit på alla kanaler utom på canal +, där det är porr, sätter jag på dicovery, och ser ännu ett avsnitt av "dödlig fångst" eller "worlds greatest machines", men oftast "FBI Arkiv".

Dygnet avrundar sig framåt 2 tiden, då jag inser att jag är trött, och somnar jag inte snart kommer jag inte vakna imorgon, så jag går och lägger mig, och gör det jag skulle ha gjort 8 timmar tidigare, läser lite i min älskade fantomentidning. då jag inte kan hålla ögonen öppna längre, ställer jag mina fyra alarm på ett nytt lämpligt klockslag, och blundar... varpå jag somnar 2 minuter sernare... allt för att vakna upp nästa dag.

Jag älskar Fantomen. Dock har jag alltid funderat på vem min Diana är...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback