Vi har...baprapra... vi har... barparapara.

Först kom....

image6
9-åringarna...

...sen kom...
image7

15-åringarna.

Något säger mig att det inte kommer bli en lugn helg.

Dagen idag har varit ganska trevlig. Jobbet var helt ok. Jag håller på med ett gansak kul spel till DS, vilket jag snart också är klar med, vilket också kommer bli mitt första färdiga projekt. Det känns bra. Faktum är att det går ganska bra på jobbet, och jag känner att jag börjar förstå vad det hela handlar om.

Igår läste jag ganska mycket i min goda bok, Vigilante. Hela boken har varit ganska mörk, men nu i slutet infann det sig en oväntad harmoni.  Jag låg och läste väldigt mycket igår, för det är ingen som har sovit på mitt rum, men när jag hade ungefär 20 sidor kvar kom det in ett franskt par. Dom gick å la sig ganska snabbt, så jag kände mig tvingad att sluta läsa när det var ungefär 10 sidor kvar. Klockan var dessutom ganska mycket, så jag kände lite: "bra, då har jag nåt att läsa imorgon.

Jag vaknade, packade ihop mina saker, för att jag skulle byta rum, och låste in dom i förvaringen.
När jag kom tillbaka från jobbet så ville jag läsa färdigt min bok. Insåg då att jag inte hade låst in boken. Jag har glömt den någonstans. Jag vet att jag i går kväll tänkte att jag skulle ta med mig boken och läsa färdigt på vägen in till jobbet, men jag kommer inte ihåg om jag gjorde det i morse eller inte, så i teorin kan jag ha glömt min bok på LUAS-vagnen. Jag kommer alltså inte kuna läsa färdigt det sista i den. Det suger ganska hårt.

Dansken som jobbar på jobbet heter Jeppe som sagt. Han är en ganska trevlig och rolig prick, som dessutom sysslar mycket med musik. Han har turnerat runt både i europa och usa med bandet Earl Thomas. Jag tror dom spelar nån typ av soul, eller jass... eller swing. Jag vet inte, danska är svårt att förstå.

Men det kommer också ganska roligt folk på helgerna, men man kan inte påstå att det är lugn och ro.

Den spanska snubben jag snackat om tidigare är också ganska underhållande. Han har också ganska stora tankar om skandinavien. Han ser Sverige som alla samhällens förebild. Det är ganska kul, men så fort man snackar om något som är dåligt i sverige så fnyser han bara.

Jag saknar min bok. Undrar hur den slutar. Jag känner också att detta inlägget blir ganska konstigt och inkonsekvent, men så blir det när man är uppstressad av ett tjog barn och ett dussin tonåringar.

Idag på jobbet var det ganska kul. I det projektet jag håller på med nu (jag lyder under sekretess, så jag får inte avslöja något) så läste jag i mitt textdokument, att jag skulle hitta en snubbe som satt fast i marken. Snubben skulle säga "Vilken tur att ni kom, annars hade jag legat brunt till". Jag skrattade åt det sköna uttrycket, och spelade vidare, och kom slutligen fram till stället där denna replik skulle äga rum. Då ser jag till min stora förvåning att snubben som säger detta är afrikan.

Det blev inte mindre roligt när jag försökte berätta för mina kollegor om detta underbara uttryck, och försökte med: It's a Swedish expression when you get fucked. "Oh shit, I almost got brown".

Senare i samma spel, så var det en mörhyad tjej i mitt gäng som var försvunnen. Så stötte jag på en annan mörkhyad unge, och min karraktär frågar honom: Är inte du kompis med henne?  Bara för att han var svart. Ganska förutfattade meningar. Jag spelar ett rasistspel. Alla svarta människor är kompisar, för dom är svarta. Precis som min brorsa trodde att alla krullhåriga människor var vänner, bara för att man var krullhårig.

Nu ska jag gå till mitt rum och komma bort från alla kidz.

Pis

Mr A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback