tvåkommasjumiljoner.. då är det krris

Efter en ganska bra dag igår, vaknar jag nu upp till en ganska problemfylld dag.
Det börjar med att jag vaknar av att det ringer. Det är gary från manpower som berättar för mig att jag har fått jobbet på IBM. Han undrar om jag är intresserad, och jag säger, ja, men vänta lite..

IBM behöver en som jobbar där ganska snabbt, dvs nästa måndag, och tackar jag ja, så blir det jag som får jobbet. Men saken är den att jag mycket hellre vill ha ett annat jobb, Speltestarjobbet på Activision.
Vilket ger mig följande probem: Jag måste tacka ja till IBM senast på den måndag som kommer, annars måste dom leta upp någon ny. Men jag får inte reda på Activision förän på onsdag, vilket sätter mig i en kvnivig situation.
dessutom ska jag på en intervju på fredag, till ett annat speltestarjobb, som jag också hellre vill ha än IBM, Men samtidigt behöver jag ett jobb ganska snabbt, då min ekonomiska situation är ganska begränsad.

Dessutom har jag från och med lördag ingenstans att bo, då hostelet jag bor på är fullbokat natten mellan lördag och söndag.

I-landsproblem, visserligen, men ändå ett problem.
Jag kommer ringa ann på activision senare, och förklara läget för henne. Hoppas hon har glada besked.
Eller att jag får glada besked på Keywords, Jobbet jag söker på fredag.

Tvära kast...

Mr A

Kommentarer
Postat av: Jennie

Du verkar ha fullt upp :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback