Work, work, word...

Idag jobbade jag för första gången i dublin.
Helt ok måste jag faktiskt sammanfatta det. Tiden gick sjukt snabbt.

Jag gick från hostelet kl tio i nio. Gick upp till LUAS-banan, vilket tog kanske 20 min.
När jag skulle gå till stället, så tappade jag bort mig, men fick syn på en skylt som ledde mig rätt.

Det jag gjorde idag på jobbet, var att en svensk tjej som hette Anna visade mig hur allt gick till, och jag tillbringade största delen av dagen att spela Riding Star II. Ett spel som går ut på att bemästra hästar, kratsa deras hovar, rykta deras päls och kamma deras man.

Man ska naturligtvis tävla med dom också. Man tävlar i hopp, dressyr och fälttävlan. Dresyr var lättast, men tråkigast. Hopp var roligast men sjukt jävla svårt, så jag skulle kunna slå sönder hela konsolen.

Men jag hittade lite fel här och där och är ganska nöjd med min dag. Dagen gick sjukt fort. Enda nackdelen är att det tar ett tag att ta sig tillbaka till mitt hostel, men det kan det vara värt.

I övrigt har det inte hänt så mycket idag. En jävla fransman försökte ta min mjölk, men jag skulle precis sätta en lapp på paketet, så jag tog honom på bar gärning. Hatar fransmännen här. Dom är överallt.

Klockan är inte ens nio, och jag kommer nog gå och lägga mig ganska tidigt.

Tralala / Mr A


Jag bifogar också en bild på hur jag kan se ut när jag sitter och bajsar på en toaimage3

Kommentarer
Postat av: cecilia

väldigt vacker bild, föresten har jag blivit beroende av din blogg, den är sjukt intressant

Postat av: frida haa

du är inte riktigt klok johan men kul att jag har hittat till din blogg så jag kan följa ditt liv i mysiga dublin :) kraaaaaaaaamar

2008-01-29 @ 21:53:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback