Helg.

Jag känner att jag inte har flowet för att skriva riktigt, men jag börjar skriva, så får vi se vart det leder.

Det har hänt ganska mycket under veckan som gått. Känns det som. Vet inte om det är något som är direkt intressant iofs.

Det jag kommer ihåg såhär på rak arm var att jag, Elsa och Pär skulle gå på musik-quiz på onsdagen.
Men Pär bangade i sista sekund, så jag och Elsa köpte BurgerKing, satte oss på gräsmattan på trinity collage och hade det gött istället.

I fredags var jag ute efter jobbet med stina och tog en öl. Det var också väldigt trevligt. Sen gick vi på en go fest, vilket var nästan ännu trevligare. En riktigt mysig hemmafest med många trevliga och framförallt glada människor.

Äh, har inget vettigt att skriva egentligen.

På lördag var jag hos dansker. Det var rätt trevligt iofs. För det första fick jag se hur han bor. Sen spelade vi tv-spel och käkade pizza. Först spelade vi Fight Night och Jag spöade skiten ur dansker fler gånger än vad jag orkade räkna till.

Sen spelade vi PES6. Även där spöade jag skiten ur dansker. Riktigt hårt dessutom, vilket var extra roligt eftersom han hade övat ganska länge och var säker på att han skulle slå mig. Men det gjorde han inte (trots att han hade sin modifierade lag "Death to Mourice" där han har tagit med alla dom bästa spelarna som finns i hela spelet.

Kul var det.

Juste. En go sak var att jag fick löneförhöjning i fredags också. Det var rikgit trevligt, och för första gången under min arbetslifserfarenhet så fick jag lite beröm för mitt jobb.

På Lidl fick man inte beröm. Det hörde lixom inte till. Man skulle jobba hårt som fan, och gjorde man det så fick man inte skäll.

På kommunen var det ingen som hade någon egentlig aning om man var duktig eller inte, och kunde därav inte ge en beröm. Fast ibland gav dom en beröm ändå, men det var mest för att man inte bara stod och slöade.

När jag jobbade som vikarie så var det heller ingen som egentligen hade någon aning om vad man gjorde, och kunde därav inte få någon beröm där heller ... Så det var en underlig känsla.

Sen verkar det som om dom andra grabbarna ska flytta hem snart också.
Det kan innebära vissa komplikationer, såsom att man måste leta sig något nytt ... men jag vet inte.

Förhoppningsvis löser det sig, så man inte måste leta på något nytt ställe att bo. Vi får se ...



Kommentarer
Postat av: QUEENIEQUEENIE

GISSA KÄNDISEN I MIN BLOGG & bli länkad av mig i fyra dagar HÄR: http://metrobloggen.se/queenie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback