John Cusack

Jag Inser att jag lyssnar för lite på bra musik just nu.

Efter att jag precis sett High Fidelity inser jag också att jag måste göra listan som jag här kommer pressentera.

Topp 5 skivor med bästa förstaspår:

1. Shine On You Crazy Diamond - Wish you were here /Pink Floyd/

2. Airbag - OK Computer /Radiohead/

3. All You Had - Get Shot /Fireside/

4. The Age Of Pomparius - Apocalypse dudes /Turbonegro/

5. The Pretender - Echoes, Silence, Patiencee & Grace /Foo Fighters/


... och förståss några bubblare:

Haparanda Here We Come - Tunaskolan /Mattias Alkberg BD/
Infra Riot - Behind The Music /Soundtrack Of Our Lives/
Lyckad Kväll På Indian Star - Aldrig Mer Teater /Östermalm/

Vad vill jag nu med detta?

Jag vet inte.
En av mina bästaste vänner vill väldigt ofta klämma ur mig några listor, men jag gör inga listor på beställning.
Nu kände jag för att göra en lista, eftersom att det hängde i luften.

Det känns också skönt att veta att det fortfarande finns några trogna fans som läser bloggen, även om jag är såpass snortråkig att jag uppdaterar den en gång i halvåret.

I övrigt har det väl inte hänt så mycket.

Eller Jo, det har det faktiskt. Tobbe har flyttat hem och Pär har flyttat in.
Dessutom fick vi en varning instoppad under dörren i måndags morse.
"FIRST AND FINAL WARNING" stod det på den. Jag antar att det innebär att vi måste vara lite tystare i framtiden. Tiden vi har på oss att flytta ut om man väl blir utkastad är sju dagar, vilket inte är en lång tid om man vill hitta något nytt ställe att bo på.

Vidare - Det finns fortfarande ganska många saker som behövs inköpas till hemmet, trots att jag och Pär redan har köpt både skärbräda, stekspade och durkslag. Ett exempel är glödlampa till bland annat mitt rum (som inte har varit upplyst sen jag kom hit). En annan sak som inte är särskillt akut, men som vore roligt att ha är en bunke att blanda något i om man vill ha något blandat. Kastruller fungerar, men det är omständigt.

En tredje sak skulle kunna vara toaborste, mopphink, rivjärn eller en vass kökskniv. Jag vet inte riktigt vilken av dom där jag ska ta.

Jag tänkte omnämna en väldigt god vän också.
Han är rödhårig, har sned haka och är ganska underlig. Trots det är han ganska trevlig.

Han heter Markus.

Varför jag vill omnämna honom vet jag inte. Kanske för att han är en god vän som får för lite cred för det. Eller för att han förtjänar det på något annat sätt. Kanske är det för att jag tycker synd om honom, eller att han är modig; eller så är det för att Markus betyder 'hammare'.

Piz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback