Centimeterögat.

Han gick förlångt inatt. När jag skulle gå och lägga mig var dörren till rummet stängt.
Gött tänkte jag, då kan jag stänga den med gott samvete. Antingen cepet här inne redan, eller så får någno annan skulden. Jag la mig i sängen, och strax där efter kom en sista person in i rummet, vilket avskrev mig skulden ytterligare. Men jag skulle få sota.

Jag vaknade vid halv 3, jag förstod inte av vad. Jag försökte somna om, och gjorde också så. Men strax där efter vaknade jag igen.

Var det någon som knackade på dörren?

Jag omnade om ytterligare en gång, men vaknade naturligtvis efter bara några minuter. Jag insåg att det måste vara någon som knackar på dörren, för nu hörde jag hur någon försökte öppna den.

Jag insåg att jag inte skulle få någon ro förän ja öppnat dörren, även om jag låg kvar väldigt länge i hopp om att han skulle ge sig och stå sitt kast, men icke. Jag gick och öppnade dörren, där stod han, Centimeterögat, cepet, och log. Sorry, sa han på taskig engelska. Jag grymtade och gick och la mig i sängen igen.

På morgonen beklagade jag mig över det inträffade till en snubbe som jag snackat lite med. Det visade sig att han sov på samma rum och hade inte öppnat fast han var vaken. Först vart jag arg på honom inombords, men insåg att han hade egentligen gjort det enda rätta. Eftersom han stod och bankade så länge på dörren, utan att gå ner till receptionen, så hade han inget på rummet att göra.

Då insåg jag vad jag skulle göra.

Jag gick direkt efter frukost till receptionen. Jag sa att jag hade lite anonyma tips, och talade om för dom precis hur det var. Förhoppningsvis fuskar CMÖ och åker ut, kanske får jag byta rum, eller så händer det ingenting.

Stör han mig en gång till sticker jag en kniv i magen på honom...

Kommentarer
Postat av: cecilia

jag skulle vilja göra en dokumentärserie om dina äventyr! de är faktiskt jävligt underhållande.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback