det går framåt...

Efter en som vanligt ganska händelselös söndag bestämde jag mig för att gå iväg och handla lite mat.
Några dyra grejjer blir det inte, då ekonomin är något som måste hållas efter ganska hårt.

Irländadre verkar vara ganska dumma ibland. På lidl kunde jag köpa 300 g bacon för nästan 4 euro. Bredvid ligger Skräp-bacon, bitar, skav, eller vad man ska kalla det. 1 kg för 2 euro. en prisskillnad på flera hundra procent... till min favör. Det är jävligt märkligt.

Jag köpte skräp-bacon.

Mästerkocken ställde sig i köket och försökte knota ihop lite mat. Ni ska få mitt goa recept:

Lagom mycket ris ska kokas.
Medans det kokas görs följande.
Stek lagom mycket bacon.
Stek därefter(utan baconen i pannan) valfri lök, valfri paprika och lagom mycket valfritt tillbehör (i mitt fall svamp).
krydda med valfri krydda (tex chilipulver och curry).
Häll i baconen och riset (som nu är färdigkokt) i pannan.
Blanda och ät. Rekomenderad dryck till maträtten är Mjölk eller Fernet.

När jag stod och lagade till min underbara måltid, stod också den mycket charmanta kvinnan jag tidigare nämnt, som jag inte vet ursprunget på, bredvid mig. Jag då ett utmärkt tillfälle att prata med henne.

Hon visade sig vara från ungern, och var minst lika trevlig som jag trodde hon skulle vara. Hon ser mycket vänlig ut.
Jag stötte också på en ny karraktär här idag. En snubbe jag lagt märke till innan, men inte riktigt vågat prata med för han har tre överpheta ärr i huvet. Ett som går från vänster till höger sida precis vid hårfästet i pannan, ca 1.5 dm långt. Dessutom har han ett 1 dm långt ärr vid hårfästet på varje sida också som tar vid där pannärret slutar.

Det visade sig iaf att han var från stab-city, en liten stad i södra irland. Den heter naturligtvis inte stab-city, men kallas så för det är så mycket kriminalitet och det är stor risk att man blir knivhuggen där. Han jobbar med rymden, och håller just nu på att marknadsföra ett projekt där dom ska skicka upp en irländsk naturvetenskapslärare i rymden. Han hade också träffat Christer Fuglesang, och sa att han var väldigt trevlig.

Jag har lagt märke till att det är många underliga personligheter här. Specieltl dom som är något äldre. Jag vet inte varför, men det är inte många vanliga människor som bor på hostel.

Hittils har jag samlat ihop en handfull. Santa, som har rest jorden runt i köket på en lyxbåt; Sprallpojken som utbildar sig till att designa maskiner och jobbar med CAD; Australiensaren som är här för att hälsa på sin dotter, som ställer väldigt igenomtänkta frågor och som verkar vara verkligen smart; Spanjoren som är så stressad att han inte kan sitta still längre än tre minuter för att han inte får någon lägenhet; Den något utvecklingsstöra killen, som jag förvisso inte sett på länge som var aggresiv mot santa; Detta är dom något äldre karraktärerna jag kan komma på just nu.

Det finns ytterligare en snubbe som jag inte har nämnt. Han är stor, säkert två meter, skallig, också ett ärr i huvet. Han verkar ha väldig pondus, är inte rädd av sig och dricker mycket Guinnes. Jag har inte så mycket information om honom, men jag pratade med honom för första gången idag, så det kommer väl snart.

Jag väntar bara på att en phet kändis ska dyka upp...

Jag har lärt mig akta mig för britter. Dom är fan konstiga...

Kommentarer
Postat av: rikard

hm, heter det inte framåt Mr Lärar son?

2008-02-10 @ 22:51:55
Postat av: rikard

Snyggt ändrat, (I basker blå står en svensk soldat).

2008-02-10 @ 22:56:48
Postat av: froe

kanske har ärren något gemensamt med att han kom från stab-city...

2008-02-11 @ 11:30:45
Postat av: Linus

Linus =
gillar Albins blogg. haha jag får upp hat mot fransmän också!
Ska nog testa ditt recept, men någon mjölk till blir det inte...

2008-02-11 @ 17:22:30
Postat av: Mr A

Jag tror definitivt att ärren har något med det att göra, om inte annat så borde han få ett som har med det att göra.
Och till linus svarar jag. Det kommer fler recept


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback