Frida

Den uppmärksamma har redan lagt märke till att det lyder Frida-hysteri i bloggen... Eller i alla fall bland kommentarerna.

Jag tänkte berätta lite om dom här fridorna. Jag börjar med den jag kännt längst, för att göra det hela lite rättvist.


Frida H - A.k.a Gruppfoto.
http://gruppfoto.blogg.se/ 

Jag lärde känna frida uppe i sundborn. Hon Konfirmerades med min lillasyster där och är från västerås. Hon har en tvillingbror som hon stolt berättar att hon är äldre än. Frida träffade jag första gången sommaren 2004 på en volleyboll-plan om jag inte helt missminner mig. Det var dock inte förän några år senare, som jag verkligen lärde känna henne. .

Frida har, tro't eller ej tagit körkort,  dansat disco och tränar just för tillfället upp sina biceps för hon vill bli stark. Hon är den enda av fridorna som har befunnit sig på den underbara plats som heter Hulu; hon pluggar dessutom språk. Frida är född i 1989.


Frida H - A.k.a Hinkfrida. http://fluga.blogg.se/

Den andra Frida H, som heter nästan lika dant som gruppfoto hade jag kontakt med långt innan jag egentligen träffade henne. Storyn bakom kontaktandet är väl egentligen det mest intressanta i våran relation. Början på denna storyn har en gång varit bortglömd, men blev med hjälp av vänner och uträkningar åter ihågkommen. 

På hultsfred 2006 skulle jag och en god vän på väg till dass. Utanför dass fann vi en hink, varpå det stod "FRIDA" och ett telefonnummer. Jag och min vän bestämde oss för att spara numret och ringa Frida någon gång i framtiden, och hon skulle då inte ha någon aning om vem det var som ringde. Men då alkoholhalten vid tillfället var ganska påtaglig, så glömdes detta bort.

En tisdagskväll ett halvt dussin månader senare satt jag ensam hemma och hade sjukt tråkigt. När jag bestämde mig för att skicka ett sms till någon hittade jag en kontakt som hette "Hink-frida". Eftersom jag inte hade någon aning om vem denna kontakt var, så skickade jag iväg ett sms, och hoppades få som svar "Johan, det var längsen". Det fick jag inte. Sms skickades fram och tillbaka ganska frekvent, med väldigt välformulerade och intetsägande trevliga sms. Tillslut var jag tvungen att fråga vem det var jag hade skickat till, och fick till svar att: Jag har ingen aning vem du är.

Efter några veckors sms-ande och msn-ande hade tillslut hela storyn rets ut. Frida kom ihåg att hon hade skrivit sitt namn på en hink, och jag kom ihåg att jag hade hittat hinken.

Nu snackar jag och hinkfrida ganska frekvent på msn, och vi har även träffats två gånger, båda gångerna på hultsfred -07. Hon bor i kalmar och läser saker som handlar om Miljö. Frida H är född 1986


Frida J - A.k.a Boråsfrida. http://smorrebrod.blogg.se

Frida träffade jag första gången på trådgårn i borås. Anledningen att jag träffade henne var att min kompis Berra hade hittat en kvinna, och denna kvinnan hade en kompis, som inte hade någonting att göra. Inte heller jag hade någonting att göra eftersom Berra var upptagen med annat. Det fanns inte så mycket mer för mig och frida att göra än att börja prata med varandra.

Efter någon veckas sms-ande började vi även msn:a. Jag har träffat frida några gånger. Kanske tre - fyra gånger. Två gånger på trädgårn, och en eller två gånger när vi druckit kaffe. Frida är vegetarian och jobbar i chark. Hon spelar också teater och läser cool engelska. Frida är född i 1989.


Kommentarer
Postat av: frida

som förstnämnd känner jag ett visst ansvar att också vara den första att kommentera. Väldigt kul att läsa om sig själv, detta borde vara ett ämne du skriver om oftare joe ;)

2008-02-24 @ 23:26:24
Postat av: Frida

Sistnämnd som man är (dock inte ledsen för det), känner jag att jag också besitter ett visst ansvar att kommentera. Precis som Frida skrev; det var kul att läsa om sig själv :)

Postat av: friida

Vad gammal jag är... =(

2008-02-26 @ 15:30:24
URL: http://fluga.blogg.se
Postat av: Mr A

Du är inte gammal frida, du är alldeles lagom.

2008-02-26 @ 18:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback