Helvete

Jag slår upp ögonen.
»Fy helvete!»  
Jag känner hur illa jag luktar. Jag funderar först på om jag har bajsat på mig, men inser snart att det inte är bajs som luktar, utan det är mina otvättade armhålor.

Jag hoppar raskt ur sängen för att så fort som möjligt hoppa in i duschen, och om möjligt tvätta bort denna oävna stank.

Jag går fram och känner på dörrhantaget.
»Upptaget! Jävla fransman!»

Jag kollar på klockan. Klockan är alldelese för mycket, och jag förstår att jag måste skynda mig om jag ska hinna duscha innan frukost.

Fransmannen efter 20 minuter kommer fransmannen glad ut ur duschen, men jag hinner inte uppfatta vem det är, då han vänder sig direkt mot ytterdörren och går.

Jag springer in i duschen för överhuvudtaget ha en chans  till att hinna käka frukost innan jobbet. Väl inne i duschen finns det vaken tvål eller schampo kvar, så jag får stå och skrubba bort smutsen från min kropp med en nagelborste.

Jag slänger på mig kläderna och skyndar ner i köket där mina havregryn ligger och väntar på att bli en mindre god gröt... Trodde jag. Jag kommer ner i köket och inser att någon har tagit mina sista havregryn som hade räckt precis till en lagom portion gröt. Nu finns det ingen gröt, och det finns ingen tid för att rosta bröd och dricka kaffe heller.

»Jävla fransmän» säger jag till dom två svenskor som sitter framför mig, innan jag går ut i lobbyn för att möta dansken. Han sitter i alla fall där han ska, och vi går till jobbet.

Jag slösar mina sista pengar i plånboken på att köpa en bacon-bagel på vägen, för att överhuvudtaget få någon frukost, vilket innebär att jag bara har råd med en cholkadbit på jobbet, om jag nu vill ha något att äta.

När jag knaprat i mig min bagel känner jag att det är dags för en snus. Öppnar dosan...
»FAAN»
Jag plockar motvilligt upp en av dom två snusarna som ligger i dosan, och stoppar den i munnen...

Undrar hur det kommer att gå idag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback