koka soppa på en spik

Är man hungrig och människa går man antingen ut på stan och köper något man kan äta, eller så köper man ingridienser man behöver till att laga sig ett mål.

Är man italienare och har omständighetskompisar kan man lätt koka soppa på en spik.

Först går man in i köket och tänker. "jag är hungrig"

Sen går man fram till skafferihyllan, där alla inneboende har sina saker.
Man tänker:
"Vad är jag sugen på?"

Man hittar något man är sugen på. Tex ris. Man tänker. Här är någons ris, jag tar det och tillreder det.

Sen tänker man
"vad ska jag ha till mitt ris"  samtidigt som man öppnar något av kylskåpen.

Där kanske man hittar en halv burk tornfiskröra... och varför inte ett halv paket smör, och tänker: "någon behöver nog inte detta".

Man tillreder det i en stekpanna, och tar lite vitlök som någon inte heller verkar vilja ha, och sen lite krydda, varför inte curry, som någn annan nog inte vill ha.

Men saknas det inte något, tänker man sedan. Tar en kik i kylskåpet. Crème fraiche. Nae, det vill jag inte ha, tänker man och stänger kylskåpet igen.

Sen äter man upp det fort som fan, innan någon kommer och undrar vart deras tonfisk dom var så sugna på har tagit vägen.

Är man italienare och har omständighetskompisar så är man riktigt dum i huvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback