Polarräv

Medans jag ändå inte har något vettigt att göra, ungefär som jag aldrig har, så kan jag passa på att ge er ytterligare ett recept.

Lagom mycket pasta ska kokas.
Medans det kokas görs följande.
Stek lagom mycket bacon.
Stek därefter(utan baconen i pannan) valfri lök, valfri paprika och lagom mycket valfritt tillbehör (i mitt fall svamp).
krydda med valfri krydda (varför inte chilipulver och curry?) .
Häll i baconen och lagom mycket creme fraishe i pannan.
Pastan är färdig. Blanda och ät. Rekomenderad dryck till maträtten är Mjölk eller Fernet.

När jag är färdig med irland ska jag göra en kokbok som visar hur många olika maträtter man kan göra av samma ingrid-ienser.

När jag snart går hem från jobbet ska jag starkt satsa på att få ett perfekt lopp. Jag märkte igår att möjligheten finns, det gäller bara att ha bra planering och lite tur. Jag funderar också på vad det kan hända för roliga saker på vägen hem. Hoppas jag möter någon trevlig människa.

För övrigt har mr albinsson redan haft sin första tjenna på stan. Det var en lett som bodde på jacobs inn och Mr A:s rum under hans första levnadsvecka i det nya landet. Detta inträffade redan för en vecka sedan, men det har totalt glömts bort att nämna.

Nee-e...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback