The Walk.

Kvällen är 11 och jag inser precis att jag gillar nog inte peruk-tjejen jennifer.

Hon är underlig.

Lite falsk kanske, jag vet inte vad det är. Hon utnyttjar sin söthet för att få saker.
Häromdagen hejjade hon på mig glatt, när hon stod i receptionen. Jag undrade vad som stod på, men hejjade tillbaka lite suspekt.

Hon har aldrig hejjat på mig innan, kanppt varit trevlig, men nu gick hon fram mot mig.
»Vanu?!» tänkte jag. »vadan denna plötsliga approach»

Det visade sig att hon ville låna en dator. Men hon lånade inte min dator, utan hon lånade en av ungrarnas dator. Han som satt bredvid mig, för han hade precis ställt ifrån sig sin dator. Hon hejjade knappt på mig, förutom när hon såg att jag satt och kollade på henne (Jag försökte för övrigt se om hon hade hår på armarna, eller om hon saknade hår helt och hållet).

Nu gick hon fram till soff-gruppen jag satt vid. Hejjade och log. Jag funderade på vad hon ville denna gången.
Jag såg att det stod en rulle med kakor på bordet.
Hon tog tag i kakpaketet, såg gullig ut, tog en kaka och frågade om hon fick ta.

Spanjorerna vars kakor det var, sa naturligtvis »Ja» och hon stoppade kakan i munnen.

Sen satt hon och lyssnade när dom pratade ett tag... Sen gick hon.


Detta är ett hulöst sätt att utnyttja sin utsida på.
Alla stackars killar kan inte stå emot. Det är som om jag skulle gå fram och hytta med nävarna bara för att jag är större än dom och säga:
»GE MIG EN KAKA!»

Dom vill inte ge mig en kaka, men gör det ändå.
Det är samma sak när hon kommer och blinkar med ögonen. Dom ger henne en kaka, även om dom inte vill, för dom tror att dom vill. Dom kan inte förhindra det.
Dom kan inte förhindra det om jag sätter mig på dom och tar en kaka heller.

Det är här den feministiska vinklingen kommer in i bilden.
Hon utnyttjar det gud gav henne. Hon får en kaka
Skulle jag utnyttja det gud gav mig får jag inget annat än trubbel. Bara för att jag är kille.
Är det jämställt?


Kommentarer
Postat av: frida

Nu är du ju lite vrång. Hon verkade ju snarare agera kompis för att få låna dator och smaka kaka, än att utnyttja det faktum att hon är tjej. Om jag vill ha något av någon (och jag är ju tjej) trycker jag inte upp brösten i näsan på dom, utan är extremt påtagligt snäll och sedan frågar jag.

Och kakexemplet är ju bara dåligt. Det är ju skillnad på att hälsa, sätta sig ned och fråga om man får ta mot att klampa fram och hota sig till en kaka. Skulle du vara trevlig och fråga dom om du fick en kaka skulle de säkert inte säga nej heller.

Åååh, Hinken du får inte vara så trångsynt! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback