Tyskar, dessa tyskar...

Jag har i två tidigare inlägg haft en rubrik som antyder att jag är hårig.

Anledningen till att jag har haft det är att jag ser ut som en hårboll, och också tänkte skriva det, men att jag blev så upptagen med CMÖ, som har upptagit båda dom blogginläggen, att jag glömde bort att skriva det jag egentligen skulle skriva.

Det jag skulle skriva var att jag ser ut som en jävla hårboll. Håret står åt alla håll och skägget börjar bli långt. Men elsa får sina saxar nästa vecka, så då ska hon klippa mig och Sean. Ska bli gött, jag vill inte se ut som en hårboll.


Mäster Albinsson har dessutom stött på ytterligare ett problem i kampen mot fransmännen. En människor som verkara vara tyskar har intagit hostelet. Dom är stora, mörkhåriga och ganska starka. Dom kan bli ett hinder framöver, så kvällen måste tyvärr tillbringas till att göra upp en bra plan för att om möjligt eliminera detta hot.

En mycket oväntad vändning, allt såg så ljust ut för några timmarsedan. Livet kan te sig underligt ibland. Tyskar är effektiva och organiserade, det har jag lär mig av historien. Det krävs en plan som är väl genomtänkt. Jag kanske till och med måste inhandla vissa förnödenheter, men vi får se hur det blir med det. 

Ett andra möte med de två svenska tjejerna inleddes också idag. Dom var lika trevliga som jag trodde att dom skulle vara, därmed har jag också fått en ny facebook-vän. Underbart. Dom frågade också om jag kommer uppdatera mina erfarenhetr på facebook, eller någon annan stans, men då sa jag: »Nej, men jag har en underbar blogg» Men detta innebar att jag var tvungen att editera lite smådetaljer i ett inlägg, men det var ingen större fara med det. Det var mest positiva saker skrivna.

Min ekonomi börjar tassa på tårna också, det är inte riktigt skitbra, men jag tror jag kan klara mig, bara jag snålar.
En fransman gjorde bort sig precis, de tre franska tjejerna sitter och skrattar åt honom, och han gömmer sig under en tröjja. Undrar vad han gjorde...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback