Vatten

Det hände igen.

Dansken har blviit träffad.

Han hade varit på konsert med sin andra danska polare, och kom hem ganska sent.
Han går på gatan som leder från stora gatan in till hostelet som vi bor på. Helt inne i sina egna tankar går han och begrundar och analyserar kvällens händelser

Det blåser lite, men himmelen är klar.

Plötsligt känner han att han blivit blöt.

"Vad nu?!" tänker han.
Marken runt omkring honom är alldels blöt, hans arm och rygg är blöt, men inget annat är blött.

Någon har från övre våningen kastat en hink vatten på honom. Ett öppet fönster och en blöt fläck på marken är det enda som vittnar om händelsen. Han står tyst ett tag och lyssnar. Han hör ett fnitter innifrån det öppna fönstret.

"Detta är banne mig inte mitt kvarter" säger han till sig själv innan han går vidare.
Han börjar acceptera att bli kastad på nu.

Kommentarer
Postat av: Axxxxxx

Tänk om det inte var vatten då, hur kan du vara så säker?

2008-02-29 @ 20:20:43
Postat av: Mr A

Det är jag inte. Men dansken luktade på det och han hävdade starkt att det inte var kiss (även om jag vill tro det)

2008-03-03 @ 14:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback