Dublin - Gonna stay in the middle of the city

Just nu sitter jag i common-room på det hostel jag bor på. Bredvid mig sitter ett par med varsin laptop med ett ursprung som jag inte kan bestämma, för dom har inte sgt något till varandra mer än hmmm och mmm medans dom pekar på varandras skärmar. Dom kan vara fransmän. Det är många fransmän här. 

Mitt emot mig sitter två äldre tjejer med ett ursprung som verkar vara.. Hmm franskt kanske. eller sydeuropeiskt. 

Jag har precis talat i telefon med både IBM och Activision angående jobbintervjuer. På IBM har jag sökt ett jobb som technical support för svenska användare.. trodde jag. Det visade sig att dom hade ingen tjänst för svensk support just nu, så det jag söker blev plötsligt support för engelsktalande. Känns tungt, men kan nog bli ganska utvecklande.  Problemet är att det ligger långt från stan, och jag vet inte om jag hittar. Hoppas det.

Activision-intervjun jag ska på handlar om ett jobb som QA - QualityAssurance. Speltestare alltså. Det ligger inte långt från stan. Det ligger mitt i stan, och verkar vara ganska coolt.

Sen jag kom till dublin har jag haft idel positiva upplevelser. Folk är mycket trevliga och hjälpsamma. dock är irländarna väldigt högljuda när dom sitter på puben, men det är ganska trevligt tycker jag. Igår satt jag och elsa och drack min första guinnes, och jag käkade fish'n'chips.

Jag har börjat kika runt lite på boenden också, men det är svårt. Jag har ingen aning om vad som ligger var eller vem som kan tänkas att trivas där. Känns dock inte som att jag kan vara särskillt kräsen. Här kan jag hur som hellst inte bo hela tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback