Skrivet på första dagen av hemkomst (förutom PS)

Några snabba intryck från första dagen.


För det första var det en väldigt ego-boost att komma hem. Folk är glada, jag känner mig glad och jag känner mig omtyckt.


Faktum är att när Elin och Hanna (plus eventuella övriga passagerare) stannade till och jag såg två vackra leenden blev jag väldigt glad. Underligt varför jag blev så speciellt glad just då, men glad blev jag.


Första anhalt var Napoli. Kebabtallrik, två goda och glada vänner (ruskigt trevligt att se Oscar igen, Linus också) och ett ganska bra väder. Kebabtallriken smakade underbart, colan var precis lika god som sällskapet.


Videomix luktade som vanligt, och även Dennis var glad och sa:
- "Dyrt med snus i utlandet eller?"


Att sen komma hem var riktigt coolt. Först träffa Mor som var väldigt glad att se mig. Åka på rätt sida vägen, genom Haby och Öresten. Träffa Systra-mi, som jag (trots allt) saknat var också väldigt kul. Far lika så, att bara få diskutera goa saker ... inte mycket, men lite.


Åkte ner till Linus (Köra bil är för övrigt KUNGLIGT). Det var najs, kollade fotboll och snackade skit.


Jag åkte till Kim. (Köra bil är för övrigt underbart) Där möttes jag av en glad Lennart, som gav mig en bamsekram. Jag gick in, där ser jag en storleende Heidi som också ger mig en Bamsekram. Snackar lite och kim kommer in i rummet.
Han säger inget, utan verkar ganska oberörd. Han hämtar pizza, går runt i köket någon minut, innan en konversation utbyts på sedvanligt, gött och vanligt Albin-/Kimvis


Den gick ungefär såhär!.

- "Tjaa!"
- "Tjaaa!"
- "Tjaa!
- "Läget?"
- "Jo! Själv?"
- "Jo-o."
- "Gött som fa-an eller?"
- (Med höjda ögonbryn) "MMmm!"


Gick in på hans rum. Där fanns en stor säng och en liten tjej.

- "Hey" sa jag och sträckte fram handen.
- "Who is he?" Säger hon och vänder sig mot kim.
- "Albin" sa jag och log

Det var fortfarande konfunderat i den lilla tjejens ansikte, men kim berättade.
- "It's my mate in Dublin"
- "Ah" sa hon.


Maria var också där. Jag fick en kram av henne också. Inge av kim dock.
Nicole kom också ner. Även fast hon sa att jag var dum, så såg jag att hon var i alla fall lite glad att se mig.
Sara lika så.


Innan jag gick fick jag lova Lennart och Heidi att jag skulle hälsa på en gång till innan jag åker tillbaka. Heidi avslutade med:
- " ... Så jag kan laga mat till dig! Du får säga till om du vill ha något speciellt!"

Jag gick ut genom dörren, stängde till den, men öppnade igen och sa:
"Kålpudding!"


Sen gick jag.


Jag åkte till Markus. Där var det mesta sig likt. Ingalil gav mig en Bamsekram, och var även hon väldigt glad att se mig, vilket också det gjorde mig väldigt glad. Kul att se Mackan också, tro't eller ej!


Vi satt i köket över en timma och pratade om ditt och datt. Konversationerna var som vanligt goa, intelektuella och alla pratar i munnen på varandra samtidigt som jag försöker hålla talesrätten uppe (med blandat resultat).


Satt på mackans rum ett tag, snackade skit som vanligt. Gött.


Sen körde jag hem i natten. Lika gött som vanligt. Många intryck, gasar, bromsar och svänger.


När jag kommer hem känner jag hur jävla frisk luften är. Nattluften är underbar i hulu. Jag njuter bara, och ägnar L-J en liten tanke.

Väl inne ligger Bamse på golvet. Han är lika stilig som vanligt, och jag lägger mig bredvid honom en stund, innan jag gör mig i ordning inför natten.


Bäst under dagen:

- Dissen Oscar gav mig när han mötte mig och leendet som eftergick det samma.
- Leendet och "JOIE" Syster gav mig när jag försökte gömma mig under trappan, innan hon böghögade mig och katten! 
- Välkomnandet Lennart gav mig vid radhusgatan. Heidis lika så.
- Konversationen med kim.
- Nicoles och Saras skräck-glada uppsyn när dom såg mig.
- Hanna och Elins leenden från en bilruta. (Nästan det som gjorde mig gladast av någon anledning).


Det känns skönt att vara omtyckt. Det ger en ruskig Ego-boost. Jag är SÅ festsugen på lår-feseten på lördag!


Ps. Dagen efter vaknade jag av att min mor gav mig frukost på sängen. Far kom också in och sa att han behövde hjälp med lite saker. Efter frukost drog jag på mig shorts och skor, grabbade tag i en yxa och gick ut i skogen.  Far behövde björkar till att smycka inför systers student. Att bara kunna gå ut i shorts, yxa och skor i skogen var en underbar känsla. Att sen stanna till för att kissa precis där man ville var också gött. Det är inte riktigt som i dublin.
Att senare bara välja ut två fina björkar och våldsamt hugga ner dom var också en frihet. Jag gillar skogen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback