Rent formellt; Vidare uppdateringar.

Lördagen tillbringandes mest med Elsa och Sean.

En skön promenad, vilket har resulterat att det är hål i hälarna på mina skor var bra och skön. Vädret var gött, och jag var glad.

Total Swedish Festival ägde rum på kvällen. Love Is All och Sahara Hotnights skulle spela på kvällen, men först skulle vi gå och käka köttbullar och potatis.

Jag hade laddat upp hela dagen inför att få äta köttbullar och potatis.

Först kom vi till ställe nr ett.
»Hej, Ni serverar svensk mat här, inte sant?» Frågade Elsa.
»Jo, det gör vi, fast det är slut just för tillfället. Det tog slut redan vid lunchen» 

Jag stod i bakgrunden och kände mig jävligt nere. Jag trodde att vi inte skulle få några köttbullar.

»Vi går till ett annat ställe, det finns flera ställen som serverar köttbullar» sa Elsa.

Hoppet återvände och vi  hoppade vidare till det andra stället.

»Hej, ni serverar svensk mat här va?
Klockan var vid detta laget 19:10 och det var bara 50 min kvar till insläppet på Total Swedish Festival.
»Ja det gör vi...»
Jag var nu skitglad. Köttbullar... Mmm...

»...Men efter 7 serverar vi bara paj.»

Jag satte mig ner och började gråta... Hopplösheten infann sig, och jag kunde lika gärna gå och dö på en gång.

Det blev inga köttbullar den kvällen.
Dock en übergod pizza på en italiensk resturang.

Vi gick till "festivalen".
Där fick man skämmas för alla fulla svenskar som lärde ut fula svenska ord till andra fulla människor som inte kunde svenska. 
»Din jävla F*tta» Sa en tjej till en irländsk kille, och försökte få honom att säga efter. 

»That girl is en routten broud, isn't she?» sa Sean, och log.
»Ja, det är en rutten brud» sa jag tillbaka och log. Jag hade lärt honom 'rutten brud'. 

Flera värdefulla, men ändå bortbjudna, snusar senare började Love is all spela.
Jag gillade dom

Sen började Sahara Hotnights spela.
Dom var skitbra. Myket bättre än vad jag förväntat mig. Dom gjorde dock inte det där goa grejjen. (mackan, du vet vad jag pratar om) men dom sjöng mycket  bättre än vad dom gjorde sist jag såg dom.

På söndag åt jag frukost, sen ringde jag till grabbarna i lägenheten. Dom sa att det var helt ok att flytta in där, så det gjorde jag.

Nu sitter jag på jobbet, är lättad och mår bra.
Jag sov i mitt nya hus inatt. Igårkväll satt vi och såg scrubs...

Kommentarer
Postat av: eff

mm, som svar från min. bra att du blir glad ;) din upläxning satte sina spår...

härligt för dig hörredu! kräm

2008-03-03 @ 20:18:24
Postat av: friida

Grattis till ditt nya hem! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback