ansvarslös och sysslolös!

(Skrivet torsdag 10/4)


I internetanslutningen hemma ingår ett avtal:



MAX 40 GB i månaden!



Håller vi det? Nae, vi gör ju inte det, och det har inte gjorts sen internet drogs in i lägenheten.


Av nåogon outgrundlig anledning så har internetuppkopplingen hemma stängs ner... Eller, det fungerar inte i alla fall.


Att komma hem i vanliga fall innebär ofta att sätta sig vid datorn, sitta och chill, snacka på msn, lyssna på musik osv.

Dom flesta sitter där vid sina datorer, Calle som ofta inte är hemma har ingen dator så han sitter inte vid någon.. om han nu är hemma dvs. Skulle han vara hemma, så sitter han antagligen vid någon av våra datorer... Om inte vi sitter där förståss.


Nu har vi ingen internetuppkoppling.



Sen i tisdags kväll (kanske inte verkar så länge, men det känns jävligt länge) har internet inte fungerat. Pär har antagligen startat om modemet hundra gånger, och försökt reparera anslutningen det dubbla. Jag själv har bara startat om modemet tre gånger och försökt reparera anslutningen kanske fem.


Idag kom jag hem vid 8-snåret. Jag sa "Tja" till grabbarna, frågade hur dom hade haft det på jobbet idag och ställde mig sedan och lagade mat.


Tobbe satt och försökte installera om sin dator. Eftersom han hatar windows vista, har han nu installerat xp på datorn. Jag funderar ibland på att göra det samma för att slippa vissa svårigheter.

Matte låt i soffan och läste en bok.


Åt gjorde vi - vilket inte alls händer ofta (då någon alltid sitter vid datorn annars) - vid matbordet. Wok och ris, vilket tog längre tid att laga än köttfärsås... Men vi hade ju tid nu. Ingen dator att sitta vid.


Vi kokade kaffe (riktigt kaffe, kok-kaffe från sverige), någon sprang ner och köpte kakor, och sen satt vi och kollade på en fin rulle tillsammans.


Calle kom hem vid halv tolv-snåret. Vi satt och snackade med varandra allihopa ganska länge, innan jag och Tobbe spelade lite gitarr.


Visst finns det en abstinens efter internet, men man blir lite mer företagsam och kreativ när man inte har drogen tillgänglig. Jag ska nog försöka sitta vid internet lite mindre i framtiden. (Det säger jag bara för att det känns bra nu, men faktum är att det är som att sitta utan öl en lördagkväll; Det går bra så länge man har något att göra. Det är ganska gött att vara utan det, men samtidigt är det ganska tråkigt).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback