kaffekaffekaffekaffejagvillhakaffe.

En mycket underlig lördag so far.

Just nu sitter jag i soffan här och har varit ute och druckit kaffe med dansken. Väldigt starkt kaffe plus att jag inteh ar ätit något på hela dagen, utom några rostade pankakor i morse som för övrigt var väldigt gott.

Koffeinkicken är oerhört påtaglig och jag känner mig helt jävla lost.

Jag var nyss inne i en fruktansvärt skön skivbutik.

När jag skulle gå in satt det en lapp på dörren. "Back in a min." skrivet på ett vanligt vitt A-4 papper med bläckpenna.

När jag kom in så kommer flyttar sig en hylla och gubben kommer ut från en dörr som han har blockerat med hyllan. Jag var tvungen att gå på toa sa han, och bad om ursäkt och tog ner lappen.

Gubben som har det har butiken själv, och han har allt där. Böcker, tv-spel, skivor och filmer. Fast inte så många, och inte sorterat alls typ.

Jag stod där och kollade och hittade en skiva av thom yorke.
Jag hade inte hört talas om skivan innan, så jag gick fram till gubben och frågade om han visste nåt om skivan.

Det är en skiva, sa han, mer vet jag inte.

Nehe. Jag ska ha den i alla fall, sa jag.

Va fan sa jag? jag ska ha den? Nej, det harj ag absolut itne råd med, insåg jag strax där efter när jag gick ut från skivbutiken, men då var det försent. Dessutom tog det typ fem minuter medans gubben letade fram skivan som jag kunde nisett att jag inte skulle ha den.

Jag är helt jävla lost och det känns som om jag har tryckt i mig hundra liter knark. Fast det har jag inte. jag har druckit jkävligt starkt kaffe.

Jag köpte iaf skivan som jag inte har råd med. och jag tog också ett kort på gubben när han letade efter skivan. såhär såg det ut:


image12

Kommentarer
Postat av: kalle

haha vad roligt :D kan man annat än älska sådana affärer?
inget dåligt val med thom yorke heller... du kommer förmodligen uppskatta den extra mycket pga pengabristen, om du kommer förbi stadiet "nej, varför köpte jag den?"

ha det!

2008-02-23 @ 16:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback