Sunday, bloody sunday...

Idag har det varit söndag... hela dagen.

En ganska klassisk söndag. Vaknade sent, sov länge och har inte gjort alltför mycket.

Har käkat några brödbitar, varit på bio med elsa och sean, och snackat med argentinarna. Dom är väldigt trevliga och vänliga faktiskt.
Spanjoren däremot börjar bli lite dryg, även om han är rolig.
Jag träffade också en annan spanjor, som ser precis ut som andré aldenhof(v?). En riktig pajjas. Han försökte förklara för mig på knacklig engelska att svenska och canadensiska band är dom bästa i världen. "spanish, fuck off, italian, fuck off swedish and canadian..mmmmm"

Bredvid sitter en kvinna som jag inte vet vem hon är. Hon har varit här på hostelet sen jag kom hit, hon ser väldigt glad och trevlig ut, och hon lukar gott. Hon ler mycket, och verkar vara väldigt snäll. Jag ska nog prata med henne någon dag.  Jag har försökt lista ut ålder och nationalitet, men jag har ingen aning. Jag skulle tippa på polsk eller nåt. fast det skulle lika gärna kunna vara vad som hellst, men jag känner inte igen språket. Åldern skulle kunna vara sena 20.  Underligt.

Nyss kastade jag också en sten från mitt medvetande som jag har gått omkring och burit på i 8 år typ. det känns ganska tomt. Eller konstigt. Denna sten har jag naturligtvis stundtals lagt åt sidan, men den har varit med väldigt länge. Nu är den borta. Jag hittar den nog inte igen på länge.

Imorgon ska jag till jobbet igen, och göra färdigt mitt projekt. Efter det tänkte jag att jag skulle ta tag i lägenhetsletandet på allvar. Jag orkar inte med fransmännen längre. Inte vissa av spanjorerna heller.


Non teneas aurum totum quodsplendet ut urum


Mr A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback