The Dannish Egg Whisperer

Det som kommer nu skulle kunna vara en av dom där semi-sanna historierna som har förekommit i bloggen lite då och då, men det är det inte.


Min danska kollega ska under de närmaste två veckorna bo på hostelet som jag också bor på, i väntan på att han ska flytta in i det huset han ska bo i från och med första mars.


Hur som hellst skulle han ändå gå och kolla på en annan lägenhet som bara ligger ett par hundra meter härifrån hostelet.


Hostelet ligger nästan mitt i centrum, och lägenheten ligger ännu närmare centrum. I lägenheten han skulle kolla på bodde det tre stycken brudar. En från Nya Zeland, en från frankrike och ytterligare en tjej. Allt lät väldigt perfekt, och han kände att han kanske skulle ta denna lägenheten istället, om han nu fick det.


I och med att det låg så nära hostelet, så skulle jag börja göra iordning maten medans han spran och kollade på lägenheten.


15 minuter senare kommer han blöt och svettig tillbaka.


»Redan tillbaka?» frågar jag.
»Ja» säger dansken, medans han försiktigt vrider ur sin basker och torkar svetten ur pannan.

»Var lägenheten fin?» frågade jag.
»Jag kollade aldrig på den. Jag kom inte så långt.»


Jag blev naturligtvis ganska nyfiken på vad som hade hänt och frågade honom det.


»Jo, när jag stod där och väntade, eftersom jag inte visste vilket husnummer det var, kom det fram en man, kanske halvtreds år gammal.» sa dansken.
»Han frågade mig 'Vad gör du här'.»
»Jag har ett ärende», hade dansken sagt.
»Jo, jag vet nog vad du har för ärende» sa han och kollade på dansken med en blick som antydde att han trodde att dansken var någon typ av pedofil.


Snubben vände på klacken, och kikade på dansken lite i ögonvrån samtidigt som han hytte med pekfingret , som om han sa 'Jag vet nog...'


Medans dansken stod och väntade på att han skulle få svar från lägenheten ser han 15 småpojkar springa förbi, alla i åldern 10 till 15, och dom springer mot den plats dit den äldre mannen gick.


»Dom skulle väl iväg och lira fotboll» hade dansken tänkt.


Men helt plötsligt, några minuter senare kom ungarna springande tillbaka. De såg ut att vara påväg tillbaka från det hållet dom kom, men stannade till i höjd med dansken.


»Varför har dom massa bollar i händerna?» tänkte han, medans han stod och kollade på sin telefon.


Plötsligt kommer något flygande, ser det i ögonvrån och flyttar snabbt sin ben för att det inte ska träffa hans fot.

När han sätter ner foten igen är det alldels blött och slemmigt.


När han kollar upp igen ser han att det inte alls är några bollar dom håller i. Allihop har händerna fulla med ägg, och han ser ännu ett ägg komma flygande. Denna gången hinner han inte värja sig, utan det sitter mitt i huvet. Samtidigt som han inser att han just har blivit träffad, så kommer nästa flygande. Också det sitter rätt på baskern han har på sig.


Bakom honom står en knarkar-morsa med sin barnvagn, hon har nyss varit jävligt förbannad och skällt ut sin knarkarman för att han glömt att av barnen i lägenheten, men hon är inte längre arg, utan står nu med sina vita dreadlocks och vrålgarvar med sina svarta tänder, om hon nu hade några.


»Här kan man inte stanna!» säger dansken, medans han lägger benen på ryggen och flyr. Han träffas av ännu ett ägg i huvet, innan han kommer runt hörnet och kan säkra sig på den stora gatan.


Nersmetad i ägg kutar han tillbaka till hostelet.


Väl här bestämmer han för att han måste skölja av sin basker. Han går in på toa, och vrider naturligtvis på den varma kranen,  de flesta handfat här har nämligen ingen blandare, utan det är separata kranar för varmt och kallt vatten.


»Hvad ind i hede hule helvede» säger han högt när han kollar ner. Baskern har under det varma vattnet inte blivit ren, utan snarare blivit en äggtoddy.


»Fucking forpulede irere» säger han till mig innan han vrider ur baskern, och trycker tillbaka den på huvet...

Danskar...


Kommentarer
Postat av: froe

haha vilken soppa... fick dom bara för sig att han var pedofil eller? lite komiskt var det iaf :)

2008-02-20 @ 13:22:25
Postat av: Mr A

Jo, froe, Min danska kollega är faktiskt pedofil, och han förtjänade verkligen att få ägg i huvet, så han lär sig någon gång.

Nej, dom trodde bara han var pedofil, det är riktigt.

Antagligen var det mannen som han först pratade med som skickade efter ungarna. Ungarna häromkring är dessutom kända för att vara väldigt pricksäkra.

2008-02-20 @ 14:19:17
Postat av: f igen

men jag tänkte om det gått nytt rykte eller nåt. jag är inte helt bakom flötet även om du tror det :P

kända för att vara pricksäkra säger du..

2008-02-20 @ 14:39:49
Postat av: Mr A

Ja, frida det går ett rykte bland folket i dublin att min danske kollega är pedofil. Därför kan han inte vara i områden där det finns folk, för då börjar dom kasta ägg på honom, och viskar till varandra och säger: "är inte han pedofil".

Nej, frida det går inget rykte om att han är pedofil, och om det skulle göra det så skulle jag inte för mitt liv kunna förstå hur en gubbe i ett område där dansken aldrig varit i innan skulle fått nys om det ryktet...

Pricksäkra säger jag...

2008-02-20 @ 14:56:56
Postat av: f

man vet aldrig... finns det folk med en centimeters mellanrum mellan ögonen kan det finnas såna med...

och varför är dom kända för det? vad har dom tigare gjort för att de ska vara kända för det?

2008-02-20 @ 15:48:06
Postat av: Mr A

Sean, elsas pv, berättade att om han var i knipa skulle han hellre ha tre ungar med stenar än sina bästa vänner bredvid sig, för dom är ohyggligt pricksäkra. Dom har inget att göra när dom växer upp, så dom tränar på att kasta sten typ. Där han bor kastar dom tex döda rottor på folk som ser roliga ut.

2008-02-20 @ 15:52:09
Postat av: f

vad är rottor?

2008-02-20 @ 15:58:04
Postat av: Mr A

Det är råttor, skrivet när keyboardet helt plötsligt ändrade från svenska till engelska.

2008-02-20 @ 16:36:39
Postat av: f

"okej" :P

2008-02-20 @ 19:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback