Hästar... dessa hästar.

Nu är jag väldigt trött på att rykta hästar. Jag är trött på att kratsa hovar, jag är trött på att borsta manar och svansar.
Jag är trött på att träna hopp och jag är trött på att dressera hästar.
Men jag slipper det nu. Jag är nästan precis klar och skulle jag inte hunnit klart, så var ändå projektet uppskjutet ett tag.

Paul, som är snubben som anställde mig är lite underlig. Han är väldigt glad och positiv hela tiden. Skrattar mycket och är väldigt noggran med att förklara saker.  Jag har inte skrivit på kontraktet än, för hon som skulle fixa allt är sjuk. Men imorgon eller på fredag är det klart. Men jag är inte orolig för det, för Paul påpekar hela tiden, att det känns bra att ha en svensk snubbe som ska vara där en lite längre period, och inte bara frilansare. Dessutom finns det inget att göra imorgon, men hna sa att jag skulle komma dit ändå, och göra lite andra saker, så jag blir bättre.

Sen finns det lite mysterium på hotellet också. För det första har jag upptäkt att den snygga bruden i receptionen med så fint hår inte alls behöver ha så fint hår eftersom jag upptäkte att hon hade peruk. Jag har underat mycket på varför hon har peruk. Är hon kanske flintis. Jag vill fråga henne, men jag vågar inte.

Sen finns det också en man här som är väldigt mystisk. Han sitter hela tiden med sina papper, men säger inte mycket till någon. Han är nog lite utvecklingsstörd ser det ut som. Han ser ut som en psykopat. Man vet inte riktigt vart man har honom, och om jag sitter själv i ett rum när han kommer in, så vågar jag inte alltid sitta kvar. Jag brukar vara där några minuter till, sen går jag. Han hade också mer eller mindre överfallit den gamla mannen en gång. Han hade kommit in på hans rum och velat tala om något för gubben, men gubben ville inte höra. då blev han mer eller mindre aggresiv. Creepy.

Jag har också hittat en dubbelgångare till den där snubben som kallas KLIIIIIS. ser precis lika dan ut, och har samma irriterande utseende. Han är en av alla dom väldigt dryga fransmän som finns här. Fransmännen ockuperar allt hela tiden, och lever jävel.
Men detr finns några trevliga fransmän också, men dom syns inte.
Sen finns det två väldigt söta tjejer som också är fransar. Dom sitter vid en dator inte allför långt bort från mig just nu. Den ena är rödhårig och lite sötare än den andra.

Det finns andra mysterier också. Tillexempel. Hur gammal är kanadensiskan. Från början trodde jag hon var kanske 35-40. Nu tippar jag mer på 25. Hon är för glad för att vara 35.

Jag läser en bra bok också. Vigilante heter den. Den är ganska cool, och ganska spännande. Fast jag gillar inte huvudkarraktären. Han är ett asshole.

Jag har dessutom sovit helt själv i två nätter nu. det är ganska skönt, då kan man ha tänt hur länge man vill, och man behöver inte visa hänsyn till någon.

Hoppas jag är själv inatt också.

Just nu sitter jag bredvid en spansk herre som är dryga trettio skulle jag tro. Han är också här för att jobba och letar också lägenhet som jag. Vi pratade lite om kriminalitet, och när jag nämde något om sverige fnös han bara och sa: "Ni har väl ingen kriminalitet att tala om. Men dom mördade ju Anna Lindh iofs" "Ja, hon var en bra människa" sa jag. "och väldigt attraktiv också för den delen, tänk att få vara med henne några dagar efter en hård arbestvecka" Ja, tänk det, tänkte jag. Han ser inte mycket ut för världen denna spanjacken, men han verkar vara väldigt allmänbildad. Han kände till olof palme och en hel del annat också. Han vet väldigt mycket.

Nog om det.

Have a nice one,

Mr A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback