Min vän oscar.

Jag läste precis min vän oscars blogg, han talade fint om mig, det gillar jag. Det händer inte så ofta. Jag är glad för hans skull att han äntligen har fått en  vän där uppe. En riktiv vän, inga falska norrbaggar.

Det sitter för övrigt en norrbagge med lusekofta på såg bara några meter härifrån. Han heter Sten och ser ut som en riktig norrbagge ska göra. Lusekoftan är vit blå och röd, och ser ganska hemstickad ut. Jag tror att hans mormor på fjället har stickat den åt honom. Sten är dessutom ganska smal och han har dessutom ett vildvuxet, välvårdat och något rödlätt hår.

Just nu sitter jag på jobbet. Jag väntar på Paul, han som jag berättade om tidigare. Han är alltid sen, men jobbar å andra sidan ofta längre än alla andra. Han sa till mig att projektet som jag skulle påbörja idag hade dragits tillbaka på obestämd framtid, och att egentligen har jag inget att göra. Men han sa att jag skulle komma hit ändå, till lepardstown, dublin 18, för att lära mig bättre. Han skulle ge mig ett gamalt projekt att kolla på, som jag skulle gå igenom, bara för att öva mer på hur det går till.

Jag tror jag gillar mitt jobb, och kommer göra det också. Jag tjänar inte sådär öfverphett, men jag kommer nog få påökt om ett tag. Dessutom är det ganska phet övertid, vilket det inte var på det andra jobbet jag sökte. Jag kanske har skrivit om detta innan, det känns som det.

Min goda vän oscar skriver också blogg. Hans blogg är ganska rolig, och jag skrattar ofta när jag läser den. Det bästa med oscars blogg är att det är lika roligt att läsa den när han skriver om sin misär som när han är glad och skriver om det. Jag gör som oscar, och länkar hans blogg på min blogg. Vi tänkte bli bloggisar - Bloggkompisar.
http://nogge.webblogg.se är hans adress.

Paul har fortfarande inte kommit, så jag har inget att göra. Jag har pratat lite med Anna, den andra svennen som är här. Men hon ska inte vara här så länge till, hon åker hem på lördag. Anna är översättare på riktigt och har ett eget företag. Hon är 30 år men ser ut som 24. Ganska trevlig.

Jag återkommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback