New Times

Om några timmar är det dags. Det känns ganska underligt faktiskt. Om två dagar kommre jag antagligen inte vara den person jag är just nu. Jag kommer lära känna massa nya människor som inte vet någonting om mig förutom det jag berättar till dom. Människor som inte har någon som hellst koppling till mig... Dom känner inte mig, dom känner ingen som känner mig (med undantaget elsa, som inte känner den personen jag är i skene).

Jag kommer inte ha med mig någonting från skene, ingen jag känner, ingen som känner någon jag känner. Ingenting. Det känns underligt, skrämmande och lättande.

Den enda koppling jag har till mitt gamla liv är Elsa... som inte ens är med i mitt gamla liv, utan Elsa som är med i den utopi till bubbla man har levt i några veckor varje sommar de senaste 7 åren. SBG, detta älskvärda och magnifika ställe.

Det är en aning oroande att bygga upp hela sin tillvaro på nytt. Jag har aldrig gjort det.
Jag har bott här i skene i hela mitt medvetna liv. förutom när man började gymnasiet så har alla man träffat i princip redan träffat en, för om man inte känner personen i fråga så känner den någon man känner, eller så känner någon man känner någon som dom känner. Man är aldrig helt anonym. Det kommer jag vara nu. Äckligt, utvekclande och skönt.

En helt ny start. Jag kan välja vilken personlighet jag vill utan att någon kommer kunna säga till mig att det inte är mitt rätta jag. Jag kan framförallt välja min egen personlighet och behöver inte ta hänsyn till någonting jag tidigare sagt eller gjort. Ingen kan dömma mig på en djupare nivå än mitt utseende och mitt hemland, vilket känns skönt, för det är petitesser som jag inte bryr mig om att fundera på att ändra på ändå. Från och med nu får jag göra mina egna val, utan att någon annan kan påverka mig från ett personligt plan. Underbart. Hoppas allt går bra.

Fly away, mr A... and shine on.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback