Sheit

Då var det dags för lite problem igen. Denna gången är det så kallade lyxproblem, eller I-landsproblem.

Jag fick ett samtal för en stund sen. Ett samtal där dom berättade för mig att jag har fått jobb på activision. Jag blev glad och tackade ja till jobbet, trots att jag hade en intervju för ett annat likadant jobb.

Jag skickade då ett mail till Keywords som det andra företaget heter, och berättade situationen.
Till svar fick jag något som jag inte väntat mig, nämligen detta:

"Gosh... I was going to make you start on Monday! Today's meeting was simply to explain what this job was about.
 
If you haven't signed any contracts already let me know if there's a chance we could add you to our video games test team on a long term basis.
 
Regards,
Paul."

Helt plötsligt har jag ett ganska svårt val att göra. Activision är ett tremånaders kontraktjobb, med chans till förlängning. Det ligger ganska centralt och jag jobbar 10- 18.  Activision gör mycket licensspel, vilket kanske inte är favoriten, men ändå.

Keywords är ett företag som testar spel åt andra företag, vilket innebär att man får chansen att testa lite fler och roligare spel. Det ligger ca 20 min från stan, och är lite klurigare att ta sig till.
Jag skickade ett mail till Keywords, och frågade vad dom har att erbjuda, får se vad dom svarar, men eftersom jag redan mer eller mindre tackat ja till activision, så kommer jag nog ta det ändå, trots att jag inte skrivit på något kontrakt. Vi får se vad som händer

Hoppas det blir en bra utgång.

Jag är fundersam... och hungrig.

Cheers,

Johan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback