Detta inlägget skrevs för någon vecka sedan!

Det är jävligt underligt ibland.


Det är jävligt underligt, ett:

För ett par år sedan utgjorde Moldy Peaches en stor del av musiken som lyssnades på, speciellt på fester. Jag köpte till och med en go skiva med moldy.


De senaste året/åren har dom dock inte spelat någon roll alls, eftersom dom inte varit någon del alls av musiken som lyssnats på. Kanske möjligtvis att jag dratt på någon av dom goa klassikerna någon gång, fast inte mer än någon sekund.


Igår var jag och drack en öl med en kvinna som verkar vara väldigt trevlig. När vi satt där och diskuterade allt möjligt, bland annat musik drar hon helt plötsligt upp MP. Först var jag lite smått chockad att hon över huvud taget gjrode det, då MP inte är ett av dom första banden man drar upp. Faktum är att man nästan aldrig gör det sådär spontant; Bara om man har en väldigt god anledning till det.


LJ drog upp det spontant, och det var cool.

Flera gånger idag har jag funderat på MP och att jag måste lägga överm er musik på datorn när jag kommer hem, däribland dom, förståss. (Det underliga är egentligen inte så underligt, mest coolt (och lite underligt) att LJ drog upp MP bara sådär.



Det är jävligt underligt 2:

Sen jag flyttade in i min nya lya (i söndags) har jag varit lite besvärad av att jag inte har något internet, då jag redan samma kväll glodde färdigt på andra säsongen av house, Carnevale är lite deprimerande och för att jag redan kollat genom alla filmer på datorn (minst två gånger, förutom Flash Gordon och Stargate, då dom också är lite deprimerande).


Idag (torsdag) satt jag dock och såg på tv. Eller DVD snarare, fast naturligtvis på tv:n. Arrested Development, en tokig serie. Jag inser då att jag hade sett en reklam för filmen Juno lite tidigare, och inser också att två av bröderna i AD också är med i Juno. Då börjar jag fudnera på Juno och tänker:
-"Den borde jag ladda ner, för den har jag inte sett."


Konsekvensen av den tanken blir automatiskt en annan tanke, eller snarare ett minne. Jag inser att Pär hade den på min dator. Kedjereaktionen av minnen sprider sig, och tillslut kommer jag ihåg att jag har fan visst en film på datorn som jag inte sett (tror jag). Tanken går:
-"Pär skickade över en film på msn precis innan han lämnade lägenheten, vilken var det nu igen?"

Jag kollar i mina mottagna filer, och skåda, där är den!
-"Vilken då?"
-"Juno, SÅKLART!"


Det är jävligt underligt, 1+2=3

Jag har precis kollat färdigt på filmen, och den är faktiskt väldigt bra. Folk säger att den är bra, men den var nog faktskt bättre än förväntat. Eller den VAR bättre än förväntat, då jag förväntade mig något i stil med Notting Hill eller Love Actually (filmer som är bra, men som man har sett flera gånger tidigare).


Tjejen som spelade Juno var supergullig, och påminde lite om LJ, fast det är nog bara för att jag gillar LJ och gillade bruden i filmen. Men dom hade lite samma drag i alla fall.


Då kommer vi till det som är grunden till hela denna avisen.

Jag har aldrig sett eller hört Moldy Peaches på något annat ställe än ur stereon. Inte på tv, inte i serier, inte ens på MTV, Musikbyrån eller Z-tv. I denna film, efter att jag suttit och funderat på LJ och MP ett tag, så inträffar Något Jävligt Underligt 1+2=3: Ja, naturligtvis. Any one else. Moldy Peaches. (Om låten nu heter så vet jag inte, men dom sjunger så i alla fall.

Faktum är att MP och den låten har en ganska stor roll i filmen, vilket gär det hela ännu coolare.


-"You're a part time lover and a full tume friend."


Nu återstår bara problemet att lägga in det här på internet, då jag inte har något internet hemma som sagt. Men jag tror lösningen blir att lägga in det på telefonen, ta med det till jobbet, och publicera det därifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback