Tystnad, starksprit och hjortron.

Jag har de senaste veckorna känt att det har saknats någon typ av stimulans. Vissa dagar har jag kunnat kväva det där med en god serie, eller en god film, men det känns ändå som om det är något som saknas.

När jag för några minuter sedan satt på toa här på jobbet (ja, jag bajsade) slog det mig vad det var.
Kreativiteten.

Perioden jag är inne i nu är näst intill fullkomligt okreativ.

Inte för att jag har varit särskillt produktiv och kreativ de senaste månaderna heller, men just nu känner jag mig FRUKTANSVÄRT okreativ.

Då jag inte har någon gitarr, så spelar jag inte gitarr. Inte för att jag är särskillt duktig på det, men det är kreativt.
Eftersom jag inte har något tv-spel, kan jag heller inte spela tv-spel. Jag är duktig på tv-spel, men det är inte sådär jättekreativt, så det går ett upp med gitarren. 1+2 och 2+1 blir båda 3.

Eftersom jag inte har något internet hemma heller, (på både gott och ont, då internet är både den största kreativitetsboven och en god möjlighet till att vara just det). Detta gör i alla fall att jag inte kan blogga så mycket som jag skulle vilja. Men det ger mig också en massa tid till övers för att jag göra konstruktiva saker. ¨

Då kommer vi till ett nytt problem.

Jag har inte så många att göra konstruktiva saker med. Pär har Julia, Elsa har Sean, Stina har sin granne, och är ofta upptagen. Mina flatmates är sällan hemma, och inte särskillt kreativa någon av dom. Dansken 1 och Dansken 2 har åkt hem. Även om jag har flera goda vänner, så känns det som att det börjar bli dags att söka upp nåt nytt och eget.

Jag lyssnar mycket sällan på musik längre. Jag skriver inte mycket längre. Jag tänker mer än nyss, men mindre än för längesen. Min hjärna behöver mer stimulans. Det ska jag nu också ge den, tänkte jag. 

Tre simpla steg. Kanske fyra. 

Först och främst ska jag köpa mig en musikspelare av något slag. Föreslagsvis en Mp3-spelare. Där ska jag lägga in musik som jag tycker är bra, som jag kan lyssna på när jag inte har viktigare saker för mig.

Jag ska också köpa en mus och alternativt en game-pad till min dator, så jag kan spela spel på den. (Där är också inkluderat att jag ska köpa några spel, fast det räknar jag inte till ett eget steg).

Det tredje steget är lite osäkrare. Det är att köpa papper och någon typ av rit-don, eventuellt färg-don.

Fullfyller jag alla dessa steg kommer jag bli fruktansvärt kreativ.

Det sista och mest osäkra steget är att köpa mig en gitarr. Jag tror inte att jag kommer göra det, men kanske! Man vet aldrig.

Jag ska nog ta och bli lite gladare när jag väl håller på också ...

Vi ses -

Joe


Kommentarer
Postat av: eff

jag tycker du är kreativ bara som tänker ut allt kreativt man kan göra:P

2008-06-30 @ 16:23:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback