Olaglig

När jag efter min sverigeresa kom hem igen skulle jag packa upp min dator  som jag haft med mig under trippen.
Jag jag slet upp sladdarna ur facket där dom låg dök en kniv upp. En sån där svart mattkniv där man kan skjuta upp bladet eller bryta av det samma om toppen blivit slö.

Den kniven hittade jag i en låda när vi flyttade från summerhill, och stoppade den datorväskan för att den kunde komma väl till pass.

Det jag inser när den flyger ut är att den har lyckats gå genom säkerhetskontrollen både på vägen till och från sverige.

Först tänkte jag:
- "Tänk om dom hade hittat den. Va jobbigt det skulle varit!"

Sen tänkte jag:
- "Om jag lyckas smuggla med något sådant stort och förbjudet av en slump, tänk då vad jag, eller ännu värre, Någon illvillig kunnat smuggla med sig om dom verkligen hade planerat det"

Det hade kunnat få förrödande konsekvenser.

Därför bakar jag nu en moralkaka.
SKÄRPNING ALLA FLYGBOLAG/SÄKERHETSKONTROLLER - Tänk på att jag är flygrädd. Jag behöver inte veta att det är lätt att smuggla med sig knivar och andra otillåtna tillbehör.

Jag ska nog fan stämma Säve för att jag aldrig mer kommer våga flyga mer, och det är deras fel!

Här är i alla fall en bild på kniven, tillsammans med min klocka, som en referens över hur stor den egentligen är!



Här är den!
- "Kniven? RONJA...!"

Kommentarer
Postat av: eff

jag gillar att du börjat blogga igen:)

2008-06-19 @ 21:03:35
Postat av: mr A

Jag har alltid bloggat. Jag har bara tagit en liten paus pga min bristande tid och tillgivenhet. Men jag slutade aldrig!

2008-06-20 @ 11:10:19
Postat av: eff

men blabla. jag gillar att du börjat blogga igen efter din paus som du hade pga din bristande tid och tillgivenhet. (för du slutade aldrig blogga)det var ju det jag menade... du måste läsa mellan raderna ibland johan.

2008-06-22 @ 20:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback