Bagge

Jobb, jobb och jobb.

Eller är det verkligen så?
Nej, det är det faktiskt inte, för jag jobbar nästan ingenting. Även om jag nog allt sitter här 8 timmar per dag, så är det inte många knop det går i.

Idag är inte ens Dansken och Norbaggen här. Så jag tänkte passa på att berätta lite om Norbaggen medans jag ändå inte har något annat för mig.

Norbaggen heter Tom.
Han kommer ända uppe i från nordligaste norbagge-land. Från fjällen i Tromsø närmare bestämt.
Tom är en ganska lustig människa. Han kväver alltid sitt skratt, även om han skrattar ofta, han är ganska lång, lite trögfattad, trevlig och totalt omöjlig att förstå när han snackar.

Eller inte totalt, men det är jälvigt svårt. Jag förstår dansken mycket bättre än baggen. Kan bero på att han snackar sin Tromsø-fjäll-norska och dessutom stammar en aning.

Tro-tro-tror du ikke jak må go-go-gør fært de hær fø-fø-først?

Ungefär sådär låter det, och han har massa roliga ord i sitt språk som jag inte alls förstår.

Han är lite svår att samtala med, då han inte förstår mig, och jag inte heller förstår honom.

Men jag pratade lite med honom en gång, och vi talade om allt möjligt. Bland annat om att han hade varit i england.

Helt plötsligt säger han:

»Faa-en»
»Vad är det med Norbaggen nu då?» frågade jag

»Mo-mo-mora mi skickert ett e-post te mi ångående etta br-brøv jek fått» svarade bagge.
»Jaha, vad stod det i det då?»
»Jek hør fatt ett inkall ti militæra igen. Jek skull hå sutt inøst i ena månt før jek int infønnt meg i tjænsta»
»Vadå, skulle du ha suttit i finkan? Gjorde du inte lumpen fast du skulle?»
»Vå-vå-vå trør do? Skull jek overge England, Sø-sø-søx vart deg me ena kvinne och ett gatt arbet, før militæra?»

»Ho-ho-ho vær ena MILF også. 39 or og jætte læ-læ-lækker!»
»Jaha, vad hände med henne då?» Frågade jag.
»Ho ble gravidt, och fosænn. Je-je-jek hør int træfft hænni sent døss. Int bø-bø-børna hæller. De-de-det ær gånske tor det!»

Norbaggen spelar också gitarr, sitter hemma och lär sig goa metal-solon som han spelar in och lägger upp på YT.
En ganska underlig man med andra ord, men vad förväntar man sig från en man från fjällen, från nordligaste norge?
Inte mycket.


Kommentarer
Postat av: Axxxxx

Så lägger man upp en länk till norrmannens gitarrsolon, det tillhör allmän hyfs

2008-03-12 @ 18:42:59
Postat av: Mr A

Jag ska försöka fixa det, brax.

2008-03-13 @ 00:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback