Berserk!

När jag gick förbi Londis-butiken på hörnet Pernell/Gardner st så hör jag ett hiskeligt skramlande.

Jag kikar mot Londisbutiken som ligger där och ser en kvinna, iförd inte allt för varma och stora kläder, stå och tokflippa på säkerhetsgallret på butiken.

När jag kollade lite närmare såg jag att även rutan hade fått sig några törnar, och var sprucket här och där.
Kvinnan (som var någonstans mellan 25 och uppåt) stod och sparkade på gallret. Hon slog på gallret. Hon skrek på gallret.

Vad hon skrek var nästan omöjligt att höra, då hon var full, förbannad och irisk.

Innanför gallret dock. Där var affären. Fullt igång, med kunder som stod och kollade på detta spektakel.

Där var kunder som stod utanför och inte kunde komma in och där var kunder som stod innanför och inte kunde komma ut. Nattgallret var nere för att hålla denna kvinna borta, vilket var lite smålustigtefter som sagt, ingen kunde komma in... Eller ut.

Det jag funderar över är varför drog dom ner nattgallret... och HUR gjrode dom det, och lyckades få henne på utsidan... Och varför var det ingen vakt där? Någon måste ju ha fått ut henne ur butiken... Vad var det som hade gjort henne så förbannad att jag kunde höra hennes illvrål halvägs upp på Summerhill?

Nae, mina vänner. Frågorna är många - svaren är få...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback