Ett, tu, tre.

Det är trots allt en viss skillnad om man jämför en storstad i Europa och Hulu. Många likheter finns det säkert, men jag fokuserar på skillnaderna här.

Nej, jag börjar med den enda likheten jag kan komma på.
I en storstad som denna känner jag mig minst lika anonym som jag gör när jag springer runt hemma i skogen. Hemma finns det inget folk som kan känna igen en, här finns det så mycket folk, så man känner inte igen någon. Skulle jag springa naken på paradgatan här så skulle jag med största sannorlikhet bli igenkännd lika mycket som jag skulle bli om jag gjorde det samma i skogen i Hulu.

Jag ändrar mig igen.

Vad saknar jag hemmifrån Hulu?
Vad jag saknar hemmifrån Hulu:

Jag vaknar i min säng, fönstret är öppet och jag vaknar inte av förbipasserande bilar. Jag vaknar inte heller av polissirener eller folkmassor, utan av fågelkvitter, kanske möjligtvis en gräsklippare.

Man kollar ut genom mor och fars balkongdörr, ser att det är sommarväder ute. Utan att ta på sig något extra plagg, går man ner och tar sig en kopp kaffe, går ut och sätter sig i solen.

Behöver man fixa nåt, laga nåt eller tillverka nåt, finns allt man behöver till vad man nu ska göra i verktygsboden, ladan, på rummet eller i någon av lådorna i det blå skåpet.

Man kan mitt i vintern spirnga ut till ladan i kalsonger och gummistövlar utan att någon bryr sig, tycker man är tokig eller över huvud taget ser mig.

En hund som kommer och vill ha gos, eller en katt som kommer och lägger sig i knät.
 
Sitta vid datorn, se på tv eller bara ligga i soffan med en påse chips och andra goa saker.

Jag vet inte - Detta blev inte så bra som jag tänkte mig... men jag skyller på att jag nog håller på att bli sjuk. Eller inte ritkigt tänkt igenom vad jag skrev... kanske för att jag håller på att bli sjuk - Jag vet inte.


Kommentarer
Postat av: andrea

jag tror att sjukdomen du letar efter är hemlängtan :)

2008-03-18 @ 16:39:23
Postat av: christian

jag vaknade upp i din säng för inte så många dagar sedan. det var helt ok faktiskt, OM man bortser från att dina båda kuddar var fruktansvärt obekväma. jag blev besviken!

2008-03-18 @ 22:19:38
Postat av: mr a

Christian, du måste förstå att var och en av dom kuddarna är obekväma, men rätt kombinerade så finns det inget bättre.

Och angående hemlängtan, andrea (om det är en andrea jag känner eller inte vet jag ej) så kan det nog vara så, men i ganska små mått.

piz

2008-03-18 @ 22:54:29
Postat av: Axx

Magnusson/Mattsson är sjukt läskig, jag förstår inte hur du kan sakna den psykotiska mördarkatt...

2008-03-26 @ 18:55:13
Postat av: Syster!

Din syster..du saknar väl din syster som du kunde slå och krama varje dag!?

2008-03-27 @ 22:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback