Nå?

Så... Vad har jag gjort på jobbet idag?

Jo, dom första 3 timmarna gjorde jag ingenting.
Sen hittade norbaggen (som för övrigt snart kommer få ett eget blogginlägg) en bug i ett spel, som vi var tvugna att kolla närmare på.

Klockan ett var det samling i lunchrummet. Jag hade ingen aning om varför, men gick dit, då man blev tillsagt.

Där stod det god italiensk mat uppdukad, med fina salamikorvar, härlig mozarella-ost, skorp-pinnar, oliver, parmaskinka, ostar och coca-cola.

Alla var där och åt.

Varför detta speciella undrar kanske ni.
Jag har inte en aning, om jag ska vara ärlig. Men folk var glada och åt.

Strax därefter började Paul snacka om massa priser, och drog fram en låda med massa papperspåsar i.
Jag visste att ett stort påskägg skulle lottas ut, mer visste jag inte.

Han drog fram en burk med massa lappar med namn på, efter det tog han upp en påse, läste upp ett namn och man fick varsin påse.

I påsen fanns det olika saker. Jag fick ett klistermärke i min. Kul!

Alla flamsade väldigt mycket, samtidigt som folk smaskade i sig lite allt möjligt av godsakerna som fanns där.

Tillslut hade alla fått sitt paket och en av tom:arna hade vunnit det stora ägget.
Varför ett påskägg?
Vet inte.

Sen kom det fram champagne. Varför?
Jag tror att det var för att  jobbet har fått ett nytt kontrakt. Eller två kanske. Det var iaf en snubbe där och snackade som sa att han hade jobbat här i tre månader. Jag har sett honom någon enstaka gång tidigare i veckan, men aldrig innan det. Undrar vad han har gjort hela tiden.

Sen bjöds det på champagne, och alla drack.
Men jag uppfattade som sagt aldrig varför, dom sa inte det. Jag bara misstänker att det har med kontrakten att göra.

Så... Jag har gjort följande på jobbet idag: 15 min effektivt arbete, käkat fin italiensk parmaskinka och druckit två tre glas champagne. Resten av tiden har jag bara suttit och youtubat och wikipediat.

Gött jobb. Goda nyheter fick jag höra också. Hoppas jag är inkluderad i dom!

Kommentarer
Postat av: Ljungdal

Eftersom jag känner dig min fantastiske vän, så kan jag bara tänka mig att de firande för att du börjat jobba hos dem, eller?

2008-03-09 @ 11:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback