Rent formellt, fredag och lördag morgon.

Då var denna helgen avklarad.

Kan låta som att det har varit en ruskig helg, men det har det inte. Helgen har varit väldigt händelserik.

Antagligen har det varit den bästa helgen sen min ankomst till Dublin. Detta av många orsaker.

Fredagen började sug. Jag vaknade, visste att jag var tvungen att ta ett beslut om en lägenhet som jag hade fått, men som jag inte ville ha.

Helgen skulle tillbringas hos elsa, vilket iofs var ganska gött, men det känns alltid ospännande att leva på någon annan.

Sen blev det bättre.

På jobbet insåg jag att jag inte ville ha lägenheten, så jag tackade nej till den, vilket var lite jobbigt, men kändes verkligen som det enda rätta. Vilket det också skulle vara. Fast det skulle jag erfara först flera timmar senare.

Efter jobbet ringde jag elsa. Hon sa att vi skulle på fest ikväll. Vi skulle, tillsammans med karin och stina (som är elsas goda vänner), till några andra svenska killar.

»Ocoolt» tänkte jag. Komma där och inkräkta på andras fest när man inte har en aning om vilka det är.

Det visade sig vara helt tvärt om.

»Dig känner jag igen!» sa jag.
Framför mig stod en svensk kille som jag kände igen av någon anledning. Det visade sig vara emmies gamlla kille som hade varit hemma hos oss en gång för aslängesen. Tillsammans med honom bodde det två andra svenska killar där. Lägenheten var flott och mordern.

Det visade sig att grabbarna var mycket trevliga, och inte helt olika mig och mina kompisar där hemma.

Jag och elsa hade köpt lite öl, så ja satt och drack dom medans jag småpratade lite med en snubbe som hette calle.

»Jaha, vad gör du här då?» (Han menade inte i lägenheten, utan i Dublin)
»Jag jobbar som tv-spelstestare» sa jag
»Soft» sa han.

»Hur bor du då?»
»Äh, just nu bor jag hos elsa, men annars bor jag på hostel. Men det är lite skit just nu, för alla hostel är fullbokade de kommande helgerna.»
»Men va fan, flytta in här då! Vi har en säng över.»

»Coolt»
»Ja, visst är det?!»

Sen hade jag ett hem.

Mina öl var vid detta laget slut, eftersom vi inte köpte så många.
»Jag har sprit om du vill ha»
»Coolt» sa jag.

Sagt och gjort.

Sen skulle vi gå. Eftersom Elsa och Stina hade gått, skulle jag och karin gå och möta upp dom två och Sean.
»Kan du hjälpa mig att dricka upp min vinflaska» Frågade karin.
Naturligtvis kunde jag det.

Sen blev jag full, vilket var gött. Första fyllan sen jag kom hit.

Jag sov senare hos elsa och mådde skitbra när jag vaknade. 
Lägenhet, bra väder, en go fylla och en fin dag framför mig. Underbart. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback