Star Turtle

Mästerdetektiv Albinsson har varit i farten igen!

Jag har flera gånger under min vistelse här i Dublin noterat två män gå omkring. Den ena uppklädd till en cirkusdirektör, och den andra med en gigantisk sköldpadde-dräkt.

»Undrar vadan detta fyndiga påhitt ska symbolisera» har jag, varje gång jag sett det, tänkt.

Detta är också något jag funderat på till och från på sen jag kom, eftersom mitt första möte med jättesköldpaddan skedde redan efter några dagar.

När man går på stadens gator här så är det överallt folk som delar ut saker gratis här och var... Metro, Herald, Rabbatt-kuponger, reklam eller något annat smått och gott.

Idag innan jag hoppade på LUAS så var det några grabbar som stod och skrek:
»HELP US SAVE ROCK'N'ROLL»

»Ja, varför inte?!» tänkte jag, och gick fram.
Snubben som ropade gav mig en påse som det stod "HELP STAR TURTLE SAVE ROCK'N'ROLL" på.

När jag satte mig på luas öppnade jag påsen.

I påsen fanns det:

 - En lapp med nedladdningsintruktioner för Star Turtles nya singel
 - En godisklubba
 - En bandana
 - En tandpetare
 - En sten
 - En klisterlapp

Det fanns också ett litet texthäfte, där det står såhär:

"DOWNLOAD INSTRUCTIONS - "Orbit", Star Turtle's new single for free! Follow the instructions on the card to download it. Did we mention it's free? By The way, it's FREE!!!

LOLLIPOP - To help keep your energy up while you jam out

BANDANA - This is to keep your hair out of you eyes while you paly air guitar to Star Turtle. (If you are bald, though blow, try tying it around your wrist)

A STICK - This might look lite a toothpick but it's not. It's a burly stick to remind you to "stick it to the man" everyday. Do us proud

A ROCK - To encourage you to meditate on the deeper side of rock'n'roll. What does it mean to you?

STICKER So you can help promte the salvatuon of rock'n'roll. Join the movement. Power to the people."
 
»Roliga snubbar» tänkte jag.
Detta fick mig att fundera. Det är ganska roligt att gå omkring utklädd som en sköldpadda.

När jag kom till jobbet, gick jag in på deras hemsida.
Där ser jag en musikvideo till deras nyinspelade alster.

Vad ser man i videon?

Jo, naturligtvis en gigantisk sköldpadda som var väldigt bekant...

Så har man löst ännu ett av dublins olösta mysterier.

KAATCHING!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback