Turistbin

Här kommer lite goa turistbilder, med en fin förklaring nedanför. Flera av bilderna har jag funderat på att lägga upp länge, men har inte haft ork eller tid att lägga in dom på datorn. Det finns några fler, så om det är någon som är intresserad, så är det bara att höra av sig. Jag finns överallt.


image17
Här har vi hästmarknaden på Dublins nordvästra ände. Varje söndag samlas folk för att byta, sälja och köpa hästar. Dom flesta hästarna är ganska ofina, och mår nog inte så bra. Men endel är helt ok. Här i dublin håller sig  knockersarna (stavning) med hästar istället för med EPA-traktorer som folk har hemma. Ska man till en polare, tar man hästen.


image16
Här har vi bilden på Satans boning. Ni som har läst bloggen vet vad det handlar om. Ni som inte har gjort det får lista ut själva varför just detta är satans boning!

image18
Här är nåt gött monument i Phoenix park. Ganska phett och ganska coolt. Jag skulle vilja ha ett sånt monument efter mig tror jag.


image19
Botten av en go flaska. Övriga kommentarer överflödiga!


image20
Summerhill by day - Såhär ser det ut i Summerhill på dagen när det är rugbymatch några hundra meter bort på den öfverpheta stadion som ligger där. Summerhill by night är inte en lika trevlig syn. Summerhill är dublins Hedbo/hässleholmen/rinkeby/angered, ja - ni förstår.


Imorgon ska jag för övrigt jobba igen. Eller rättare sagt. Jag har något att göra på jobbet. Jag tror inte det kommer bli kul, men det innebär iaf att jag kan spara några youtube-klipp till nästa vecka. Så kanske jag har något att göra då också.

I övrigt så blåser det jävligt mycket här. Det var faktiskt en liten snubbe som blåste bort igår.

Piz

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Jättekul att se lite bilder! Att dom fortfarande har hästmarknader i Dublin trodde jag inte.

2008-03-13 @ 13:38:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback