Nattetider

Inatt var jag på kalas.

Där bjöds det på tårta, sas det. Någon frågade mig om jag ville ha.

Jag ville inte vara sniken, så jag tackade nej.

Efter en stund ser jag någon komma gåendes med en stor bit smörgåstårta på tallriken, och jag undrade vart fan dom hade fått den ifrån.

- "Där borta. Dom sa ju att dom bjöd på tårta!"

När jag senare tänkte gå och ta Smörgåstårta blev jag stoppad.
- "Du sa ju att du inte ville ha, du får ingen!"

Ungefär där flippade jag, skällde ut vem-det-nu-var för att dom hade sagt att det var tårta när det i själva verket var smörgåstårta. Jag slog om kull stolar och bord. Jag välte tallrikar och kaffekoppar.

Vid denna tidpunkten kunde jag inte kontrollera mig längre, utan jag ställde mig på ett bord och ropade:
- "Får inte jag njuta av smörgåstårtan ska fa-an ingen annan göra det heller!!!"

Jag vet inte om jag får komma tillbaka dit något mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback